כוס טיפטופים להנקה

מחקר הגיע למסקנה כי אמהות המניקות את ילדיהן צורכות הרבה יותר קלוריות מאשר אמהות המזינות. עם זאת, מחקרים טוענים אחרת-אמהות לא צריכות לדאוג כל עוד הן נותנות לתינוקות שלהן את התזונה הנכונה

אנחנו אוהבים לקרוא מחקרים, כי האמת היא כל כך מעניינת. מחקר הוא כמובן לא האמת הסופית - לעתים קרובות יש לחזור על מחקר במסגרות שונות כדי להיות בטוח אם הממצאים הראשוניים מאושרים (ומה ההשלכות). אך במחקר שנערך לאחרונה, חוקרים מצאו כי האמהות במסלול ההנקה צורכות יותר קלוריות מאלו שלוקחות את תינוקותיהן למסלול בקבוק הזנה. זה אולי לא נשמע הרבה כי רק 300 קלוריות נצרכות בפגישת הנקה טיפוסית, אבל יש יותר בתזונה מאשר בכמות שאנחנו אוכלים.

חשוב לאימהות להבין כי להנקה יתרונות בריאותיים רבים החורגים מהתזונה הניתנת לילדם. אנו חושבים שאמהות מניקות צריכות יותר תמיכה, לא פחות, כדי שיוכלו להמשיך לעשות את העבודה הנהדרת הזו מבלי לחוש אשמה על כך.

במאמר הבא אנו בוחנים כמה מהסיבות לתמיכה באמהות מניקות. אנו גם בוחנים מה נחוץ לאמא בזמן שהיא מניקה, כדי לתמוך בה. זה נהדר לדעת שאמהות יכולות לעשות כמה טריקים כדי להגדיל את צריכת הקלוריות שלהן מבלי להרגיש אשמה.

מדוע חלק מהקלוריות טובות וחלקן לא?

ישנן סיבות רבות מדוע יש לצרוך מזון וחלקן להישמר, ואילו יש לזרוק אותן. יש מחקר שמדגים כיצד לכמה קלוריות לכאן ולכאן פה ושם יכולות להיות השפעות חיוביות או שליליות. החוקרים מצאו בממוצע ירידה בקלוריות נטו, וזה יהיה הגיוני אם הם אומרים שאישה מאבדת כ -250 קילוקלוריות בכל הפעלת הנקה, מה שאומר שהיא אוכלת כ -900 קילוקלוריות פחות במהלך תקופה של שתים עשרה שעות.

קיים מחקר נוסף המראה כי תוספת של 1000 קלוריות מעבר לצריכה של אם מניקה עלולה לגרום למשקל נוסף. אז אמא שמניקה צריכה להבין שהקלוריות הנוספות הולכות להגדיל גם את צריכת הקלוריות וגם את המשקל שלה. כאשר לאמא יש צריכת קלוריות גבוהה מאוד, היא עלולה לגרום גם לאינסולין גבוה יותר בדם, מה שעלול להשפיע גם על רמת הגלוקוז בגוף האם. בחלב יש פחמימות טובות ואלו נקראות אוליגוס ונחשבות מועילות לבריאות האם. החלק השלילי הוא שלפחמימות הללו יש ערך קלורי של כארבעה וחמישה אחוזים. אז זה אולי נראה כמו הבדל גדול אבל כאשר הקלוריות מתחלקות לארבעה עד חמישה אחוזים זה בסופו של דבר קטן מאוד. למעשה לצריכת האנרגיה עשויה להיות השפעה חיובית זעירה בכל הנוגע לירידה במשקל.

צריכת הקלוריות של אמהות מניקות

אמא מניקה צריכה להיות מודעת לעובדה שיותר משליש מהאנרגיה מגיעה משומנים. כמובן ששומנים נחוצים מאוד לאמא, בנוסף להורמוני החלב. העובדה החשובה הנוספת היא שעל כל עלייה של אחוז אחד בצריכה הקלורית הסיכון לפתח תסמונת מטבולית (שמחוברת מאוד למשקל) עולה במחצית.

כך שאם מניקה צריכה להיות מודעת לעובדה שלמרות שזו תחושה מאוד נחמדה להרגיש שהיא צריכה פחות אוכל ושותה פחות, היא גם צריכה להיות מודעת לסיכון להשמנה.
למידע מורחב אודות כוס טיפטופים וכוס טיפטופים להנקה מומלץ לבקר ב- mamabear.co.il

ברור שאמהות צריכות לאכול בזמן ההנקה אם הן רוצות לרדת במשקל. עם זאת, מה שצריך להיות מודע גם לכך הוא שאמא צריכה לאכול, לפחות 300 קילוקלוריות ליום, וזה צריך להיות ביחס לצרכי הקלוריות של הילד שלה. לכן, מאוד חשוב שהאם גם תשתה מספיק נוזלים ושהמזון שהיא לוקחת צריך להיות מוכן היטב.