אלתור בריקוד הוא מבנה של רעיון תנועה או משימה. ישנן דרכים רבות לאלתר רעיונות תנועה בריקוד. משימת האלתור הנפוצה ביותר מחייבת את הרקדנים לנוע בתבנית רשת על הרצפה או לעשות סיבוב של 90 מעלות בחדר.
משימות אלה
כמו גם משימות האלתור הרגילות, יכולות לעזור לך לנוע בדרכים חדשות שלא ניסית בעבר ויכולות לסייע בפיתוח רעיונות תנועה. כשאתה מאלתר הופעה, אותו הדבר שאתה מקבל מהופעה של ריקוד הוא חוויה קינסטטית: אתה יכול ליצור קשרים משלך בין תנועות בצורה רגשית ומרחבית, והקטעים פונים אליך.
אלתור מחול
הוא תהליך של יצירת תנועה. זהו אלתור באמצעות פיתוח חומר תנועה מאולתר המאפשר מגוון חקירות יצירתיות. אימפרוביזציה במחול אינה יוצרת תנועות חדשות, אלא מגדירה ומשחררת את הגוף מדפוסי תנועה מוכרים כפי שהם נראים במחול הפוסט -מודרני ובתיאטרון המחול ג'ודסון.
בית ספר למחול הללו מציע מגוון הכשרות לרקדניות, בין היתר:
הכשרת רקדניות אימפרוביזציה
למידע נוסף אודות הכשרת רקדניות תנועה ואימפרוביזציה ותנועה ואימפרוביזציה עליך לבקר באתר halelu.co.il
ניתן להשתמש באותם רעיונות ומבנים של תרגילי אימפרוביזציה בצורה מספקת יותר במחול מאשר היו עושים זאת אם היו משתמשים בהם כאמצעי ליצירת תנועה בכוריאוגרפיה
כוריאוגרפים יכולים לאלתר תנועות או ללמד אותם רקדנים. ניתן ליצור ריקוד בטכניקות אימפרוביזציה שונות ולבצע אותו מול קהל.
רואים כיצד מורים ותלמידים למחול יכולים להרוויח מהכללת תרגול אימפרוביזציה
הוראת אימפרוביזציה במחול יכולה לסייע לתלמידי המחול לצמוח בטכניקה, באמנות וברווחה הכללית שלהם. הוספת אלמנט של אלתור לריקוד עם בן זוג או קבוצת אנשים יכולה גם להיות יעילה.
אולי כדאי שתשקול להוסיף קצת אלתור מחול לשיעורים שלך
גם אם חלק מהתלמידים שלך מהססים כשאתה מזכיר את זה. אלתור אולי בתחילה מפחיד, אך הוא יכול לסייע לרקדנים בשיעורי הריקוד שלהם, אך גם בקריירה האקדמית והמקצועית שלהם. ישנם יתרונות רבים לכלול את אימפרוביזציית המחול בתלמידי המחול של תלמידיך, ללא קשר לגילם או לסגנון הריקוד שהם לומדים. במחול המודרני. היפ הופ הוא סגנון ריקוד מאולתר שאינו כוריאוגרפי, אך אחד משיעורי ההיפ הופ שלנו מלמד את תנועת הסגנון ומקל על אילתור הסטודנטים בסגנון. קורס זה מזמין סטודנטים המעוניינים להרחיב את קולם האמנותי ויצירתיות באמצעות תנועה ואלתור.
באילתור מגע
מספר רקדנים חוקרים תנועות תוך שהם תומכים זה בזה, שומרים על קשר זה עם זה ומפנים את תשומת לבם למגע הנקודה ביניהם. הרקדנים מאלתרים בתוך קופסה גדולה ככל שהם על הרצפה, כאשר אצבעותיה נמתחות מאחורי כל תנועה של הרקדנית כדי ללחוץ על כפתורים בחלקים שונים של הגוף. דפוסים תמימיים, מוזיקה המתחלפת בין ריקודי שותפים ואוצר מילים גדול של תנועה מקדמים ריקוד אלתור כגון הטנגו הארגנטינאי.
בהמשך באה יצירת טופס הנקרא אימפרוביזציית מגע
הלוקח את מושג התנועה הספונטנית ומשלב אותו עם מושג המשקולות המשותף למספר רקדנים. כדי להבין את שני סוגי האלתור הללו, נשווה את שלוש רמות המומחיות (חידוש, אלתור מחול בינוני ומקצועי) ונזהה את מאפייני התנועה של כל קבוצה. שינוי רמה הוא אחד מתרגילי האלתור שלי מכיוון שהוא רב תכליתי וקל להבנת רקדנים שאפתנים.
בסוף המאה התשע עשרה
לואי פולר הדגימה שיטת ביצוע אלתור מפורשת שבה השתמש בתנועות ממוקדות משימות, אידיוסינקרטיות כדי לאפשר ולדרוש את האלתור של הרקדן. רקדנים פוסט מודרניים משתמשים בתנועות הולכי רגל, תנועות יומיומיות, לא טכניות ביצירתם כדי לפתוח את הופעת המחול בפני לא רקדנים ולרקוד בזמן שונה מזה שבוצע במקור. האלתור של בודנוויזר חורג מעבר לחוויה בהשראת הגוף על ידי הכשרת רקדנים לעבודה עם הספונטניות והפתיחות שלהם לנפש ולגוף כדי להפריע לאוצר מילים של תנועה מגבילה.
הגישה לכל התנועות האפשריות העומדות לרשות המאלתר נאגדת באמצעות השיח של תרגול ריקוד בטוח
האלתור מכיל את ערכי היסוד של מקוריות, ליבת החקירה, ערכי לקיחת סיכונים יוצאת דופן, נטילת סיכונים, רעיון התנועה כרעיון, רעיון עם תנועה בו והרעיון באופן הביצוע. אימפרוביזציה היא תנועה חופשית מבפנים החוצה: מחשבות ורעיונות מחוברים וניתן לחקור רגשות.
החומרים המעוררים כוללים אמנות חזותית
שירה, פיסול, מוזיקה, מילים וצליל כזרזים לשמירה על הטון החיוני, התחושה ואיכות הביטוי של תנועות ורעיונות באמצעות אימפרוביזציה. האלתור של קבוצת הקשר שהתפתח בערך בזמן הקמת האיחוד הגדול על ידי איבון ריינרס בשנת 1970. האיגוד הגדול הוא להקת ריקודי אימפרוביזציה שמבצעת אילתורים למי שאינו מוכן לתרגול.
מאמר זה בוחן את שאלת המומחיות באלתור עם משימה שמטרתה לזהות מאפייני תנועה המשקפים מומחיות באילתור ריקוד. מטרת המחקר הייתה לחקור את מאפייני התנועה של קבוצת האלתור של האיחוד הגדול.
הכוונה הכפולה לבצע מערך תנועות ייחודי בהתחשב בתנועה הקונפדרטיבית נראית כחתימה של אנשי מקצוע למחול בהקשר של אילתור משותף
אימפרוביזציה במצב המוצע במחקר זה מראה כי רקדנים מנוסים מסוגלים לפתח ביצועים ייחודיים ויצירתיים של דפוסי תנועה על פני מרחב וזמן. האלתור קשור במוטיבציה וביצועים, המציתים את שמחת התנועה.
כמחנכים, המשימה שלנו היא לסייע לתלמידים להתגבר על הפחדים וההרגלים שלהם על ידי חשיפתם למגוון טכניקות וטכניקות של ריקוד ואלתור שיעזרו להם לגלות את פוטנציאל התנועה האמיתי שלהם.