איך לשפר את הציונים במבחנים

התלמידים משיגים תוצאות טובות יותר על ידי התמקדות בתוכן המוצג במבחן. כאשר התלמידים מבלבלים בין מרכיבים מסוימים של המבחנים, תוצאותיהם אינן משקפות את התוכן האמיתי והידע שלהם. הוראה למבחן (הידועה גם בשם הוראת פריטים) מורידה את ציוני המבחנים מכיוון שהיא מעודדת הוראה צרה ונוקשה (להבדיל מסעיף 1).

האינטרס של כולם

הוא שהתלמידים יידעו לבצע מבחנים מגוונים. כישורי בחינה המלמדים את התלמידים לחשוב באופן ביקורתי על מבחנים יכולים לסייע בשיפור התוצאות. פגישות שיתופיות מונחות נתונים, התערבויות מעקב והנחיות קפדניות יכולות לשפר את תוצאות הבדיקה.

כישורי הוראה המובילים למבחנים יכולים להוביל לתוצאות של תלמידים עם ביצועים נמוכים

מחקרים הראו שתלמידים בעלי יכולת נמוכה מרוויחים יותר מתלמידים בינוניים ובעלי יכולת גבוהה כאשר הם לומדים את אותן אסטרטגיות בחינה. הנתונים שאחרי ההתערבות מצביעים על כך שיש ללמד את כולם את האסטרטגיה של ביצוע הבדיקה.

לאורך הקריירה שלי בהוראה, רוב התלמידים שלי הצליחו היטב במבחנים סטנדרטיים. למעשה, בבית ספר שבו לימדתי במשך ארבע שנים, התלמידים שלי קראו וציוני מבחנים סטנדרטיים במתמטיקה היו גבוהים יותר מאשר בבית הספר היסודי.

מאמר זה מפרט 15 אסטרטגיות הניתנות ליישום לשיפור ציוני מבחן הקריאה הסטנדרטי של תלמידי בית הספר היסודי

במיוחד תלמידי כיתות ג 'וד'. שימו לב לתלמידיכם על קריאה וציוני מבחנים סטנדרטיים מהשנה הקודמת בהקדם האפשרי. התלמידים שלכם צריכים להיות מוכנים לקראת יום הבחינה ולהיות מוכנים.

אסטרטגיות אלה סייעו לתלמידי לעבור את המבחן

ואני בטוח שהם יועילו גם לילדים שלך. ריכזנו שבעה טיפים מובילים שיעזרו לך לתת את הסיכוי הטוב ביותר להצלחה ולשפר את ציוני התלמידים במבחנים שתוכל לבצע מיד. בלי קשר אם יום הבחינות מתקרב או לא. , כדאי שתחשוב כיצד תוכל להכין את התלמידים ולתת להם עזרה נוספת כדי להבטיח שהם ממקסמים את סיכויי ההצלחה שלהם.

אחת מהאחריות שלי

היא להיפגש עם סגן המנהל שלי ועם תלמידי רמה 1 (אלה שמציגים הכי נמוך על מבחני מדינה) והוריהם כדי לדון בתוצאות המבחנים ובחשיבות גידולם. אנו מדברים על האופן שבו לבית הספר יש אחריות לשפר את ציוני המבחנים של התלמידים וכיצד הוריהם יכולים לתמוך במאמצים אלה. תחום אחריות נוסף הוא שהמפקח יבצע את רשימת הבדיקות של המטרות העיקריות.

חלק מהמורים מתמקדים בניתוח הציונים שלהם, אבל אני עושה את אותו הדבר עבור בית הספר בכללותו. אני מסתכל על כל כיתה בבית הספר ומחפש דוגמאות.

בסנט מרטינס, ניתוחי הנתונים מתבצעים בעזרת מורה בכיתה, הנושאת עומס הוראה קל ומבלה את שאר זמנה בסיוע למורים באיסוף נתונים על תוצאות הבדיקה. אני לוקח זמן לכל מורה בבית הספר שלה לנתח את תוצאות הבדיקה של תלמידיה.

הדבר הביא לריכוז בבדיקת המיומנויות לרעת צורות הוראה אחרות, וכפי שהצביע המבקר החברתי פיטר סאקס בראיון לרדיו BAM, כדרך לזהות בתי ספר במצוקה. לטוב ולרע, בתי הספר מנהלים ומדווחים על ציוני מבחנים בהערכות התלמידים שלהם.

הלחץ לשיפור ציוני המבחנים מכביד על המורים משנה לשנה

לא משנה כמה שנים לימדת. שוב ושוב, מנהלי המערכת עדים למסירת תוכן מדהים בכיתותיהם ותצפיות רשמיות, אך לא תמיד המורים יודעים כיצד להשתמש בתשוקה ובאנרגיה שלהם כדי ללמד לעשות את מה שהם עושים עבור תלמידיהם. מציאות זו מתחוללת אצל אנשי חינוך כאשר ציוני המבחנים הם הכוח המניע, יחד עם הצהרת הייעוד והחזון של מחוז בית הספר.

נראה לי מעניין שלמרות התופעה של ביצוע בדיקות מעשיות להגברת הזיכרון, נראה שרוב התלמידים לא יודעים שהם קיימים. אפילו כאשר תלמידים משתמשים בו, הם אינם רואים כיצד הוא פועל.

אני חושב ששחיקת האמון הזו היא אחת הסיבות שהתלמידים נמנעים מלבדוק את עצמם. במחקר שנערך בשנת 2011, סטודנטים שקראו קטע מדעי לפני שניגשו למבחן שדה ניבאו שהם יזכרו פחות מתלמידים אחרים בקצה השני של מה שקרה בפועל.

כשהבנתי שהנתונים אינם משקפים במדויק את הפוטנציאלים של התלמידים שלנו

הפניתי את תשומת לבי למה שאנו מלמדים את התלמידים וכיצד אנו מעריכים אותם. ביחד הסתכלנו בצורה פתוחה וכנה על איך לימדנו, כיצד הערכנו וכיצד נוכל ליישם שינויים לשיפור תוצאות הבדיקה. מכיוון שביצענו שינויים משמעותיים בתכנית הלימודים וההערכה, היה עלינו להקל על שיתוף פעולה של מורים וגישת צוות לאתגר כצוות.

מי שרוצה לראות שיפור במבחני האביב חייב להתערב מוקדם

הגישה היעילה ביותר שלנו הייתה לגרום לבקשות הבוחרים ולראש מחלקת המורים לעבוד איתם כדי לבחון מקרוב את תוכניות הלימוד וההערכות בקשר לנתוני התלמידים ולסטנדרטים של המדינה כדי להבין את הבעיות שהשפיעו על ציוני המבחנים הנמוכים שלנו.

תפריט נגישות