האם יש הבדל בין רופא שיניים רגיל למומחה לרפואת הפה?

בניגוד לרופאי שיניים רגילים, מנתחי הפה נוטים יותר לבצע הליכים וניתוחים בבית חולים מאשר בפעולה שיניים, מה שהופך אותם לדומים יותר לרופאים מאשר לרופאי שיניים.

מנתחי הפה עובדים עם מטופלים כרופאת משפחה

רופא כללי, אונקולוג, ראומטולוג, אנדוקרינולוג, קרדיולוג, גסטרואנטרולוג, רופא נשימה, רופא שיניים כללי, מנתח אורומקסילופאלי. רופאי הפה בפרקטיקה פרטית מציעים טיפול מיוחד במחלות הפרופאליאליות הנ"ל וכן טיפול שיניים כללי לחולים עם מחלות מורכבות. בנוסף מוצעים טיפולי שיניים ורופאי שיניים מייעצים לטיפול בחולים עם מחלות מורכבות, זריקות לפה ופנים למטרות אבחון, מתן תרופות להקלה על כאבים, הרדמה ודלקות.

כמה מומחים מאומנים לבצע את אותם הליכים כמו רופאי שיניים כלליים

אך הם מגבילים את התרגול שלהם לעבודה על נהלים בתחום התמחותם. במילים אחרות, אין קושי להחליט אם מומחה ברפואת הפה הוא מנתח (המכונה רפואת שיניים) או רופא שיניים (המכונה גם ניתוח).

הבנת ההבדלים בין רופא שיניים כללי ומנתח פה על ידי ד"ר מתיו הילמי יכולה לעזור לך לקבל החלטה מושכלת בנושא טיפולי שיניים

למרות שרופאי שיניים ואורתודונטים עשויים להיראות דומים, יש להם רמות שונות של הכשרה, השכלה וניסיון, ולכל אחד מהם יש תפקיד משלו בבריאות הפה. גם אם יש לך בחירה בין מנתחים כלליים או פה, חשוב לדעת כי ישנם הבדלים גדולים בין שני רופאי השיניים שיכולים לתכנן את ניתוח הפה שלך.

לאחר שרופא שיניים סיים את הכשרתו

הוא עשוי לקבל תואר המאשר אותו כדוקטור לרפואת שיניים (DMD) או כדוקטור לרפואת שיניים (DDS). רופא שיניים DDS רשאי להשיג גם DDS וגם רופא שיניים עם רופא רפואת שיניים או ניתוחי שיניים, או DMD רשאי לרכוש רק DMD (רופא לרפואה ולרפואת שיניים או רופא שיניים). אבל זה שיש להם תואר DMS או דוקטורט בכירורגית שיניים לא אומר שרופא שיניים הוא מנתח פה, למרות שהשם מרמז על כך.

לאחר סיום לימודי שיניים, רופא שיניים חייב לעבור בדיקה מוסמכת כדי להיות דוקטור לרפואת שיניים (DMD) או דוקטור לכירורגית שיניים (DDS). מנתח הפה מסיים את לימודי הרפואה ומקבל תואר כרופא שיניים או כרופא.

כדי להפוך לרופא שיניים, הסטודנטים צריכים שלוש שנים או יותר של הכשרה בסיסית וארבע שנים של לימודי שיניים. שנות ההכשרה הנוספות הללו נחוצות כדי לסיים את הלימודים ולהפוך לרופא שיניים.

בעוד שלמנתחי הפה יש מומחיות בתחומי עקירת שיניים

השתלות שיניים והשתלת עצם, רופאי שיניים כלליים מומחים בהליכי שיקום, רפואת שיניים קוסמטית וייצור עקיצות בריאות. לרופא השיניים הכללי שלך יש תפקיד מכריע בבריאות הפה הכללית שלך ומבצע את רוב אותם הליכים כמו מומחה במקרים רבים. DDS (דוקטור לכירורגית שיניים) או DMD (דוקטור לרפואת שיניים) היא המקבילה המאפשרת לרופאי שיניים להיצמד לרעפים ולתרגל רפואת שיניים כללית מבלי לעבור מבחן רישיון ממלכתי.

אם רופא השיניים שלך ממליץ על הליך כירורגי לטיפול בשיניים שלך אך זה אינו הליך שהוא יכול לבצע בתרגול שלו

הוא עשוי להפנות אותך למנתח פה. רופא שיניים מסוגל להתמודד עם עקירות פשוטות וטיפולי שיניים בסיסיים, אך עבור סוג כירורגי זה עדיף לפנות למנתח הפה. אולי עדיף לפנות לרופא שיניים לפה במקום לרופא שיניים לצורך עקירות מורכבות יותר כגון שורשים נגועים או שיני בינה הדורשות הרגעה או הרדמה.

רופא שיניים הוא בכלל רופא לרפואת הפה (DMD) ורופא לכירורגית שיניים (DDS). בבתי הספר לרפואת שיניים מלמדים את רופאי השיניים אבחון פה, תכנון טיפול וניהול שיניים של מטופלים מורכבים, כולם נושאים של רפואת הפה.

בעיות המטופלות על ידי מנתחי הפה כוללות עקירת שיניים שגרתיות ומורכבות

תיקונים כירורגיים, ביופסיות לסת מיושרות, הסרת גידולים, ציסטות ונגעים של הלסת והפה, טראומות בלסת, סרטן ראש וצוואר והשתלות שיניים. בסופו של דבר, ההחלטה שלך לפנות למנתח הפה צריכה להתבסס על המלצות רופא השיניים הכללי שלך ועל הביטחון שלך שתראה אדם שיכול לבצע את ההליכים הדרושים באופן קבוע. רופא שיניים כללי הוא ספק השיניים העיקרי לאנשים בכל הגילאים ואחראי על אבחון, טיפול וניהול כללי של צרכי בריאות הפה שלך לכל החיים.

בעיות או חששות לגבי חניכיים, שיניים או בריאות הפה חייבות להיות מטופלות על ידי רופא שיניים, לא רופא. אם יש לך חששות בעל פה, ייתכן שיהיה עליך לפנות לרופא שיניים - לא לרופא רגיל.

אנשים רבים פונים לרופא השיניים אם יש להם חללי שיניים או בעיות פה. רופא שיניים יכול לחלץ, לחלץ או להפנות אותך למנתח פה כדי להסיר שיני בינה ולהחדיר שתלים דנטליים לחללים החסרים.
למידע נוסף בנושא של האם יש הבדל בין רופא שיניים רגיל למומחה לרפואת הפה? כדאי לגלוש לאתר https://drluba.com/

אף שמנתח הפה בקהילה אינו יכול לבחור לבצע פעולות מורכבות יותר כחלק מהתרגול היומיומי שלו

קיימת סבירות שניתוחים ושיטות שיניים שיבוצעו על ידי רופא שיניים כללי יבוצעו על ידי מנתח פה. דוגמאות לכך הן ניתוחי הפה לטראומה, המתחיל בהשתלת שיניים על ידי רופא שיניים ומסתיים בשחזור פנים על ידי מנתחים פלסטיים. דום נשימה בשינה (TMJ) היא בעיה שבדרך כלל מטפלת בה על ידי רופא, אך חלק מהחולים עשויים לפנות לרופא שיניים לצורך טיפול במכשירי הפה.

תפריט נגישות