קעקועים עם משמעות

 שינוי הגוף על ידי סימון היא פעולה שנעשתה עוד בימי קדם כשהראיות לכך ניתנות לגילוי כמעט בפריסה כלל עולמית. אם שאלתם את עצמכם מה גורם לאנשים לחשוב על סימון הגוף שלהם, הרי שנגלה כי בקהילות רבות מדובר בתרבות הכוללת גברים, נשים ולפעמים אף ילדים. אלו הם לרוב סוג של קעקועים עם משמעות שהיא שונה כמובן עבור כל חברה וחברה. בחלקן של החברות הללו, הקעקוע קשור לעתים קרובות לרוחניות, כוח ומגדר. במקומות אחרים מדובר על השגת שליטה על משהו באמצעות סמל זה. בקהילה השבטית לעומת זאת היה נהוג שקעקועים נעשים לאחר גיל ההתבגרות כסמל להתבגרות מינית או מתישהו לאחר הישג במקרה של גברים, ולעתים קרובות במקרה של נשואים כשנשים סומנו על ידי הקעקוע כסמל לנישואין ולהשתייכות שבטית.  

המוטיבציה לביצוע קעקוע

המניעים לביצוע קעקוע מגיעים לרוב מאמונה אישית של אנשים. וברובם כוללים משהו קרוב מאוד שהם מעוניינים להראות את החשיבות שלו בחייהם. לחילופין, גם הרשתות החברתיות או התקשורת האלקטרונית מהווים אמצעי לחץ שיוצר מוטיבציה להתקעקע.

קעקועים עם משמעות יכולים אבל לבטא דברים שונים עבור כל אחד ואחד. אז הנה כמה מהסיבות הנפוצות לביצוע קעקועים אלו.

קעקועים עם משמעות – סיבות נפוצות

ישנן כמה וכמה סיבות, בין הפרוזאיות שבהן ניתן למנות את היותו של הקעקוע כהצהרה אופנתית עבור אנשים רבים. בנוסף, לעיתים חלק מהמוטיבציה קשורה לעניין בגיל העשרה, ולהראות על בגרות מסויימת ועצמאות המתבגר על גופו. השאלה היא אם אכן בגיל הזה מדובר במי שמתקעקע קעקועים עם משמעות, או שאולי זו בכלל משובת נעורים שהוא עתיד להתחרט עליה בעתיד. הצגת הגוף היא גם סוג של מוטיבציה. יש מי שסבורים למשל שקעקועים עם שרוולים מלאים מתאימים לגוף שרירי, וזה הופך את הגוף הזה למושך יותר.

מוטיבציה נוספת לביצוע קעקוע היא כדי להסתיר צלקת. דווקא הסתרת צלקת נמצאה כסיבה חשובה שמטרתה להסתיר צלקות וחתכים, ולעשות זאת באופן חינני ויפה יותר. כמובן שאם לקעקוע יש משמעות נוספת עבור המתקעקע הרי שהרווח כאן הוא כפול. 

בין הסיבות היותר משמעותיות ניתן למצוא את ההערצה, שבגללה אנשים ממהרים להתקעקע. המוטיבציה להתקעקע יכולה להגיע אם כן ממישהו שהם מאוד אוהבים או שהם מעריצים. לעיתים, הקעקוע הוא בהשראת מקור ההערצה שלכם, ולעיתים הוא פשוט מקור ההערצה שלהם. זה יכול להיות שם, תמונה, שיר מוכר וכדומה.

אינדבידואליות היא בהחלט סיבה חשובה להתקעקע. לא פעם עשיית קעקוע גורמת להרגשה שונה, ייחודית, ונותנת משמעות אישית לקעקוע עצמו, במיוחד אם יש לו חלק בעיצוב שלו.

קעקוע לזכרו של מישהו אכן בחלט יכול להחשב תחת קעקועים עם משמעות. רובם של מי שהתקעקעו כך אמרו שזה משמח אותם ונותן להם להרגיש שהאדם הזה תמיד איתם.

למידע מורחב בתחום של קעקועים עם משמעות מומלץ לבקר באתר

תפריט נגישות