רטיבות מתחת לריצוף בבית - מה עושים?

הטווח המקובל לתכולת הלחות של רצפות העץ הוא בין 2% ל -4% מרמת הלחות של הקרקע. על המצע שלך להכיל לפחות 12% לחות מתחת לרצפות, וזה בטווח ערך הלחות של המצע כאשר אתה מניח את הרצפה בפעם הראשונה להתאקלמות. אם הוא פחות, אך לא בטווח המקובל, אז התאקלמו את רצפת הרצפה במשך שבעה עד עשרה ימים.

אם הרצפה שלך רטובה מדי, עלולים להיווצר נזקים או פגמים בעת הנחת כיסויי הרצפה. לרטיבות בבית שלך יכולה להיות השפעה גם על תהליך ההנחה ועל סוג הרצפה בה אתה משתמש.

תלוי בחומר המשמש

לרצפה שלך יכולות להיות סוגים שונים של נזקי מים. לחות אדמה ואדי לחות עלולים לגרום לדאגה כאשר שפכים לוחות במקומות רבים בני עשרות שנים. יש לתת לבטון יצוק מספיק זמן כדי לשחרר לחות מספקת בתהליך הריפוי לפני תחילת הבנייה, חיפויי רצפה, מערכות ציפוי רצפה שרף והנחתם.

משטחי בטון יכולים לתת רושם כוזב שהם יבשים ועלולים להכיל לחות מעבר לגבולות המותרים

חיפויי הרצפה הם אטומים לרטיבות, אך לא כל חיפויי הרצפה הם; תת רצפות הופכות לחות ולחות כאשר הן נרטבות, ורצפת רצפות העץ יכולה להתנפח ולגרום לכוסות רוח, במיוחד בקיץ. לחות מוגזמת ברצפות עץ הינה בעיה מפחידה, מכיוון שכוסות רוח וכוסות אחרות יכולות להופיע ועלול להיות קשה להפוך את הנזק.

כדי להגן על עצמך מבעיות לחות מתחת לרצפה, אתה יכול להציע ללקוח שלך להתקין מסיר לחות בחדר לח במהלך חודשי הקיץ, או להסתכן בלחות יתר ברצפה שהונחה בתוך סביבה מדורגת בצורה גרועה. אם אתה יכול לחמם את הבית בקיץ עם מיזוג אוויר גבוה ונקודת טל חיצונית של לפחות 76 עד 78 מעלות, אתה צריך להיות בסדר. אם הרצפה מכוסה ביריעות פלסטיק, הבית צריך להיות ניקוז טוב ופתחי זחילה רגילים. ואם אתה לא יכול לשמור את זה הרבה יותר קריר, אתה בסדר עם רצפה חדירה לחות (שטיח, אריחי קרמיקה לא מזוגגים, חיבורים לא אטומים, עץ לא מטופל, עץ עם משטחים חדירים כגון פוליאוריטן חדיר גבוה או מבוסס מים) וניקוז טוב.

כדי לשמור על כמות לחות זו בבדיקה, התאם את הרצפה עם גיבוי המכיל חומר מעכב אדים. אחת הדרכים המהירות ביותר לאתר לחות עודפת ברצפה היא להשתמש במד לחות אדמה כדי לבדוק אותה. אמנם קל יותר לקבוע אם הזעת רצפה נובעת מאוויר לח או מספיגת לחות, אך יש גישה מעשית יותר.

שיטת הבדיקה תלויה בסוג הרצפה איתה אתה מתמודד. לדוגמה, אם אתה מודד לחות אדמה בעזרת מערכת רצפת עץ, מד הלחות ללא עץ הוא הפתרון שלך.
עבור פרטים נוספים על רטיבות מתחת לריצוף בבית - מה עושים? ונו ליק כדאי לבקר באתר no-leak.co.il

רצפות עץ יכולות להיות בעייתיות עבור בעלי בתים בשל האיכות ההיגרוסקופית שלהם

מה שאומר שהם שומרים על לחות מהסביבה. עכשיו שאתה יודע למדוד את תכולת הלחות של רצפת העץ, תן לה להתאקלם כדי למנוע בעיות לחות. תשומת לב למצע היא שלב חשוב במניעת בעיות לחות בקרקע.

ברוב האקלים למגורים

אין מספיק לחות באוויר סביב הרצפה כדי לתרום לכשל בקרקע בסולם המתואר לעיל. ספיגת הלחות מהאוויר באזורי זחילה ואזורי מגורים יכולה להתרחש גם בבתים עם אקלים לח, במיוחד אם היה להם חשמל או חלונות סגורים במשך זמן רב. כמה לחות האוויר יכול לספוג בבית תלוי בטמפרטורת האוויר מחוץ לבית.

השתמש במאווררי פליטה בחדר האמבטיה ובמטבח

כדי להסיר לחות מבחוץ, אך לא בעליית הגג. השתמש במסיר לחות או מזגן באקלים חם ולח כדי להפחית את הלחות באוויר, אך וודא שהוא לא הופך למקור מזהמים ביולוגיים. הנח כיסויי פלסטיק מעל לכלוך בחללי זחילה בכדי למנוע לחות לחדור לרצפה.

וודאו שבביתכם יש מקורות אוויר צח

כדי להוציא לחות מוגזמת מהבית. כדי להגביר את זרימת האוויר, השתמש במאווררים והעביר רהיטים מקירות ופינות כדי לקדם את זרימת האוויר והחום. פתח את דלתות החדרים ודלתות לארונות בחדרי קירור כדי להגביר את זרימת הדם.

מקורות לחות פנימיים מקורות לחות פנימיים הם מקורות לחות הנוצרים על ידי אנשים ופעילותם במרתף

מקורות אלה הם מכשירי אדים, בגדים לא מאווררים במייבש בחדר הרחצה, בישול ולחות ממבני בטון. מקורות מסוימים הם ככל הנראה לחות פנימית הכלולה במבני בטון חדשים (למשל - סימנים של לחות מוגזמת יכולים להופיע על כל סוג רצפה, כמו גם נוכחות פתאומית של מזיקים כמו טרמיטים ונמלים. אם יש תמרור אזהרה על רצפת עץ, בדקו את העץ בהקדם האפשרי באמצעות מד לחות. סימני האזהרה השני והשלישי המפורטים לעיל, ריחות מעופשים והדבקת P, חלים על כל סוגי הרצפות ויכולים להיגרם מעודף לחות מחומרים אחרים מתחת לרצפה.
למידע מורחב בנושא של רטיבות מתחת לריצוף בבית - מה עושים? ואיתור נזילות במצלמה טרמית באפשרותך להעיף מבט ב- no-leak.co.il

מד לחות מעץ יכול לעזור למשתמשים לזהות כמה לחות בעץ

כדי שיוכלו לנקוט באמצעי התיקון המתאימים. אם יש לך בעיות עם בקרת לחות, פנה לבונה מקצועי של כיסוי רצפות המתמחה בהפחתת לחות. ---- ישנן אפשרויות רבות לחיפויי רצפה מסחריים, תעשייתיים ומוסדיים בשוק כיום, וכיסויי רצפה של שרף מספקים דרך מצוינת לעזור לבעלי צמחים להימנע מבעיות בלחות בקרקע. ems. יתרון נוסף של פרקט למינציה בביתכם הוא בכך שהוא מעניק לביתכם מראה עץ אלגנטי. עם זאת, אם חדר נוטה ללחות או אם אתם חיים באקלים של לחות גבוהה, יתכן וכדאי לאטום את ריצוף הלמינציה בכדי לוודא שהוא עמיד למים.

ישנם צעדים שאתה יכול לנקוט אם יש לך רצפות עץ רטובות או אם יש תאונה סניטרית חמורה או שיטפון בביתך או בבניין העסק שלך

ייבוש האדמה חיוני להפחתת נזקים קבועים. אם הרצפות שלך נרטבות ונזילות או מוצפות, תוכל למנוע היווצרות עובש על ידי תיקון רצפת הלמינציה שלך.

למרות שאיטום ושעווה נועדו להפוך את רצפות העץ לעמידות יותר במים, הם אינם מונעים את ספיגת הלחות. הם נועדו רק לתת לך יותר זמן לנקות את המים שנשפכים על הרצפה ולמצק את הרצפה כך שהיא לא תיפגע.

תפריט נגישות