מהו ניתוח החלפת מפרק ירך בשיטה קינמטית ומה חשוב לדעת לגביו

ניתוח החלפת מפרק ירך בשיטה קינמטית

ניתוח החלפת מפרק הירך בשיטה קינמטית הוא ניתוח שכיח שניתן לבצע תוך מספר שעות. מדובר בניתוח המשמש להחלפת מפרק הירך בשתל תותב.

השיטה הקינמטית של ניתוח החלפת מפרק הירך קיימת כבר למעלה מ-100 שנה. שיטה זו נוצרה על ידי סר ג'ון צ'רנלי והיא משתמשת בתנועה הטבעית של מפרק הירך של המטופל כדי להפחית כאבים וסיבוכים במהלך הניתוח.

מה זה ניתוח החלפת מפרק ירך בשיטה קינמטית?

ניתוח החלפת מפרק ירך בשיטה קינמטית היא טכניקה כירורגית המשתמשת בסדרה של חתכים קטנים כדי לגשת למפרק הירך. הוא משמש לניהול שברים בירך ופציעות אחרות במפרק הירך.

ניתוח החלפת מפרק ירך בשיטה הקינמטית הוא אחד הסוגים הנפוצים ביותר של ניתוח מפרק ירך כולל. נעשה בו שימוש מאז הופעת ניתוח מפרק הירך הכולל וניתן לבצע אותו בארבע דרכים שונות: קדמית ישירה, קדמית עקיפה, אחורית ישירה או אחורית עקיפה.

השיטה הקינמטית נקראת גם "פריקת מפרק הירך" או "פריקת ברכיים" מכיוון שהיא כוללת הזזת צד אחד של האגן הרחק ממקומו הרגיל כדי שניתן יהיה להחליפו במכשיר תותב.

מה חשוב לדעת על ניתוח החלפת מפרק ירך בשיטה קינמטית?

ניתוח החלפת מפרק ירך בשיטה הקינמטית הוא סוג של ניתוח החלפת מפרק ירך המשתמש בגישה לא פולשנית להחלפת מפרק הירך.

הדבר החשוב ביותר לדעת על ניתוח מסוג זה הוא שהוא אינו מצריך שום חתך והוא מבוצע במסגרת חוץ.

לעוד פרטים אתם מוזמנים להיכנס לאתר של פרופ' רונן דבי, שם תוכלו למצוא מענה עבור כל השאלות שיש לכם לגבי אותו נושא ואפילו התייעצות עם רופא מומחה אשר יספק לכם את הפתרון הנכון. לאתר: פרופ' רונן דבי אורתופד מנתח - החלפת מפרק ירך, החלפת מפרק ברך (ronendebi.co.il).

מה היתרונות של ניתוח החלפת מפרק ירך בשיטה קינמטית?

ניתוח החלפת מפרק ירך בשיטה הקינמטית הוא סוג של ניתוח הכולל החלפת מפרק הירך במפרק מלאכותי. זהו הליך זעיר פולשני שניתן לעשות ביום אחד וזמן ההחלמה הוא בדרך כלל בסביבות שישה שבועות.

היתרונות של ניתוח זה הם בכך שהוא:

  • מפחית כאב ואי נוחות כתוצאה מדלקת פרקים ומאוסטיאוארתריטיס.
  • מוריד או מבטל את הצורך בתרופות כאב ארוכות טווח.
  • משפר את איכות החיים למטופלים המתקשים בהליכה עקב החלפת מפרק הירך.
  • מחזק את יכולתך ללכת, לרוץ, לטפס במדרגות וכו'.

מה התופעות לוואי של ניתוח החלפת מפרק ירך?

ניתוח החלפת מפרק ירך בשיטה קינמטית הוא הליך כירורגי המשתמש בכדור ושקע מתכת בגודל קטן להחלפת מפרק הירך.

השיטה הקינמטית של ניתוח החלפת מפרק הירך אינה מתאימה לכל מטופל. זה מתאים ביותר לחולים שעברו ניתוח אוסטאוטומיה, מצב שבו שברי העצמות נחתכים ומסדרים מחדש כדי לאפשר גישה קלה יותר למפרק.

לניתוח החלפת מפרק ירך בשיטה הקינמטית יש פחות תופעות לוואי משיטות אחרות. עם זאת, ישנם כמה סיכונים הכרוכים בהליך כירורגי זה כגון נקע, שבר, זיהום, קרישת דם ודימום

סיכום

מקווים שקיבלתם את כל התשובות עבור השאלות שלכם בנוגע לנושא ניתוח החלפת מפרק ירך בשיטה קינמטית, אך חשוב להדגיש ולהסביר כי כל הנאמר במאמר זה הוא אינו תחליף להתייעצות עם רופא.

לכן לפני שאתם עושים משהו על פי דעתכם חשוב שתתייעצו עם רופא מומחה בתחום אשר יספק לכם את כל התשובות המדוייקות את הפתרונות בנכונות עבור הבעיה שלכם.

מאחלים לכם רפואה שלמה ובריאות איתנה.

תפריט נגישות